SAMMANFATTNING AV 2008!

Sammanfattning av 2008

Januari månad

Januari var en bra månad. Det ända jag kommer ihåg från skolan var att vi hade drama och att jag älskade det. Jag började ta överdos av brun utan sol som ni kan se på första bilden och använda höga skor. Det var pain in my ass men jag stod ut.

Februari månad

Jag började använda min skinnjacka och den 8e februari åkte jag och M till London i ca 6 dagar. Vi var på icebar,åt massa engelskt, indiskt och  gick på phantom of the opera och ägnade oss åt massa shopping.



Och för att inte glömma bort det, titta på mitt hår! jag ser ut som stans trollunge! När vi kom tillbaka och när fula, äckliga februari började nå sitt slut, så snyggade jag till mig lite grann, sakta men säkert, med takt med solen!



Mars månad

Vi var ute i nordstan, sjöng och spelade och samlade in pengar till barn i bolivia. Skämmigt som satan men otroligt roligt!

Samma månad köpte jag mina älskade ray bans och efter ett tag köpte jag även mina chanel solglasögon.
Jag var även besatt av min svarta adidas jacka. Klädmässigt var detta en tråkig månad för mig.
Samma månad hände nått jätte fantastiskt. Ett nytt äventyr, bergodalbana och en underbar känsla.

April månad

Jag var väldigt inne på min korallrosa sjal, det var soligt och det blev en hel del fika. Sen var det hvitfeldtska dagen och skolan var jobbig som fan. På annat håll, försämrades saker. Däremot började vi grilla för första gången och Majsan var fortfarande in town.


Maj månad



Oså vare valborg i slottskogen med nära o kära.


Sen kom allas våra tyskar till sverige. Vi hänge en hel del i slottskogen och tog vara på solen, gick till liseberg och gick runt på stan.
Det var då jag lärde känna Erika och fick bättre kontakt med M.L.



Juni månad


Skolan började gå mot sitt slut och vi började träffas ute mer. Vädret stekte och känslorna flödade. Alla var på topp.
Anna och Lisa, början på ännu en underbar vänskap.


Min stil förrändrades ganska mycket. Jag hittade mig själv mer och jag var äntligen gladare än vad jag hade vart på otroligt länge. För första gången på hela året tog man ett dopp och min bästa kompis blev tillsammans med L.




Skolavslutningen började bra men avslutades inte riktigt som vi hade tänkt oss. Jag åkte hem stupfull och blev konfronterad av en arg mamma.


Det blev även en hel del utomhus fika och en hel tid gick åt att träffa M,M,S och E. Början på en underbar vänskap, eller borde man säga fortsättningen?

Började även bygga på brännan. Vilket gick väldigt bra. Började iofs redan i maj men i juni var den redan riktigt fin. Se vidare för att se årets resultat. Jag vet att ni inte kan motstå.

Juli månad

I början av juli månad såg brännan ut ungerfär såhär, här inkl olja!
Sedan gick det neråt eftersom det började regna en hel del. Då satt jag mest inne och läste, totalt blev det typ 5 böcker tror jag.


Några få dagar innan min födelsedag fick jag den här skönheten, en cutaway tanglewood halv-aukustisk gitarrr.
På självaste födelsedagen, den 25e gjorde jag inte mycket alls. Vi var ute och badade och på kvällen blev det god mat och fika med föreldrarna på altanen.


Augusti månad



Denna månad förde inte med sin världens bästa väder men vi gjorde det bästa av situationen och gick på bio, satt vid kanalen och fikade. Päronen köpte biljetter till Antalya och den 12e flög vi ner till Turkiet.




I en vecka tänkte jag inte på någon eller något. Det var en underbar vecka. En av de bästa på hela året.



Det var också nu jag började tycka om mig själv mer och mer. Men det var när jag kom tillbaka då helvetet började. Helvetet , alltså dramatiken.


Sedan var det M´s födelsedag , dagen efter att jag kom hem och vi var alla ute på styrsö. Jag, bränd som en pepparkaka.
Några dagar senare var det dags för skolan och jag var där tidigt med M och A som stöd. Jag var bestämd och skulle byta klass! Så var det bara.
Detta gick kalas och 2 timmar senare satt jag i ett helt annat klassrum än mina förra klasskamrater , med helt nya människor, som iofs inte var så nya.

Den 25e fyllde min kära pappa 50 år och vi firade på min farbrors restaurang med champagne och god mat. (SLUTA BLUNDA MED ENA ÖGAT o.O)


September månad
Den 8e september åkte jag och E iväg till Tyskland, rättare sagt Rotenburg an der Fulda. Detta för att besöka våra kära tyskar och vara med på vårt utbyte.





I Rotenburg festade vi, drack drinkar på skoltid ute på en gräsmatta, besökte 6 olika städer på 6 dagar och shoppade ett och annat. Träffade även Joakim där , ännu en början på fin vänskap .
Veckan var underbar, ännu en vecka utan tankar på nått eller någon. Underbart!



Väl hemma , back to reality. Sen började det ordentligt med skolarbete men vi försökte hålla oss roade genom att skapa knullkurvan som säkerligen fortfarande kan skådas på våning tre utanför biologi/fysik salarna.



Den 26e september var vi på liseberg, min tradition lever vidare. Självklart såg vi allas våran Håkan Hellström. Vi dansade, vi skrek, vi bråkade, vi skrattade och vi var arga så det nästan rykte från oss. Men men.. underbar kväll..


Oktober månad
Här började det gå neråt, man blev mer och mer skoltrött. Skolan började ta för mycket plats och vännerna började glida ifrån mer och mer.


Början på ÄNNU en underbar vänskap. Jag började umgås med Sushi i skolan.

Oktober månad

Sen kom M´s kusin till göteborg i ca 2 veckor och vi umgicks massor med honom. Tränade upp engelskan igen, känns som den blir allt sämre efter att ha börjat i en svensk klass.

Det var även Halloween fest hos J, där vi träffa en hel drös med söta töser!


November månad


November var en himla bra månad, dock så var jag lite depp vid vissa moment och det kanske märktes på mig. Dock så blev allt mycket bättre senare. Vi hade tjejmiddag hemma hos mig och julmys hemma hos E. Great!




December månad

Vi var überlyckliga för att skolan finally var slut så vi belönade oss med bio- vicky christina barcelona och sen var det skolavslutning.

Såhär ser jag ut nu och så här långt har jag kommit efter 1 år. Mycket har hänt. Jag har haft mina ups and downs. Då jag mådde som sämst tog jag mig upp till toppen igen och året har vart en enda stor berg och dalbana. Jag har träffat så mycket nya, trevliga människor som lyser upp min dag, VARJE DAG! Tack till alla som har bidragit till en mer välmående, roligare och starkare Anastasia. Jag kommer vara tacksam livet ut.
Det är ni som har gjort det möjligt för mig! Ni som har sänkt mig borde skämmas!
För att göra det klart för er så vill jag bara säga att året har varit underbar och varje månad har vart ännu en livserfarenhet. Varje månad, varje dag, varje timma och varje minut har gjort mig starkare. Hoppas nästa år blir minst lika bra. Stort tack <3

Kommentera inlägget här
Postat av: ImpulsE^

Låter skönt skönt, hoppas du fortsätter må bra och allt (:

Gott nytt år också! Wiie :D

2008-12-31 @ 01:54:27
Postat av: ImpulsE^

Låter skönt skönt, hoppas du fortsätter må bra och allt (:

Gott nytt år också, ska du vara med oss eller måste du vara med päronen?

Keep it real B-)

2008-12-31 @ 01:57:21
Postat av: ImpulsE ehehh

Låter skönt skönt, hoppas du fortsätter må bra och allt (:

Gott nytt år också! Ska du haka på oss eller måste du vara med päronen?

Ta't lugnt, och keep it real B-)

2008-12-31 @ 02:00:18
Postat av: Oj igen

Ojdå, helsike vad många kommentarer det blev! De två första syntes inte förräns efter den tredje.. Aja, vi överlever nog ändå (:

2008-12-31 @ 02:02:46
Postat av: Sushi

2009 kommer bli ännu ett braig år! :D

2008-12-31 @ 15:08:16

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0