Das geht ab

Hej alla trogna och tålmodiga läsare. Hoppas ni fortfarande är med mig. Jag har haft fullt upp med att börja skolan, plugga inför matte prov, vara i tyskland, shoppa i Frankfurt och festa i Rotenburg och sedan kom man hem och var trött och schleten efter en vecka i öl-landet. Men nu är jag back on track igen!
Idag var min riktiga skoldag efter tyskland. Fick massa papper och anteckningar som jag behöver läsa på för att komma tillbaka till samma nivå som de andra. Jag tror jag dessutom har fått två nya favoritämnen, nämligen religion och historia. Jag har ju inte tyska längre så jag byter ut tyskan mot 2 andra.
Det känns lite konstigt att vara tillbaka i skolan igen med tanke på att de andra redan kommit in i det hela och jag och L ligger lite efter.
Sedan har jag en till god nyhet som iofs är gammal, men jag fick mvg i engelska b! Jag som trodde att jag hade fått vg! :)
Okej, tillbaka till nått helt annat-Tyskland! Det var sjukt jävla bra. Det var jag, Lisa och Hilda som hängde tillsammans. Vi hade sjukt trevligt. Fikade på Starbucks, shoppade smycken, festade i en lada mitt ute i ingenstans, lyssnade på tysk musik, var i stadens enda nattklubb där det luktade kossa utanför, drack öl på kvällarna, rökte 4 cigaretter i rad osv osv... Sedan får man inte glömma att vi var otroligt kulturella av oss oxå, vi besökte nämligen 3 jävla konstmuseum, var på koncentrations läger och besökte Goethes hus.
Min tyska var otroligt nice eftersom vi fick så bra kontakt när hon var här hos mig. Hon bodde ensam i en lägenhet på nedervåningen av hennes mammas hus så vi kunde komma och gå som vi ville. 
Jag gjorde mig av med en del pengar på you know what, men det var det värt och nu har jag ett ordentligt spritförråd. :) Det gillar vi va!
Här får ni en låt vi dansade och sjöng till under fredagskvällen:

Kommentera inlägget här
Postat av: Erika

Det låter underbart. Haha sitter just nu och längtar tillbaka till förra året! ;)



Puss på dig!

2009-09-10 @ 20:26:05
URL: http://erikaeveryday.blogg.se/

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0