Does killing time damage eternity?


Det börjar bli kallt, lågtrycket kommer in över västra sverige, vi fryser, nykära går på stan hand i hand, nära. Solen skiner vackert så jag tar på mig solbrillorna och traskar ut på göteborgs fina gator. Jag bara går och går dit fötterna tar mig. Jag tänker inte på någonting. Jag är på jakt efter en värmande halsduk, fastän jag egentligen behöver en värmande famn. Jag tänker inte på morgondagen, jag lever för idag. Nu är det bara 3 dagar kvar på Universeu, jag ska inte tänka på dem dagarna. De kommer gå fort. Jag kommer längta tillbaka när jag väl är tillbaka vid skolbänken igen. Då kommer jag sakna alla fina, lärorika stunder under de veckorna som gått.
Nu ska jag dricka upp mitt te och gå och läsa lite. Jag läser en del nuförtiden. Bland annat en bok om hur man äter rätt, Ett öga rött och massa universeums papper. Och juste! Jag läser Gogol, rysk författare. Ganska knas att läsa ryskt på svenska. Borde ta och läsa det på ryska istället. Har ingen ork. Imon blir det soligt, 13 grader.
Ska leta kläder.
PEACE!

Kommentera inlägget här
Postat av: laisen

klickar på gilla-knappen.

2009-10-02 @ 23:35:15

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0