En extra peng


Hade jag haft en peng över hade jag inte tvekat och slagit till. Det gäller att unna sig materiella ting ibland. Fast jag känner att jag inte förtjänar det. Och dessutom har jag ingen peng över just nu så jag kan inte unna mig detta ändå. Endast skorna skulle gå på 5950 spänn. Helt jävla otroligt. Hur mycket kan en bit grön mocka, lite skinn och en klack kosta liksom? Nä juste, glöm inte stämpeln!! Det står ju faktist Christian Louboutin på dem och de är minst lika massproducerade som h&m´s skit. Enda skillnaden är att de kommer i en fancy kartong och en fin påse när man köper dem.
_______________________________________________________________________________________________________
Jag ska börja skriva om ett ämne jag tycker är riktigt intressant, det är av mina passioner i livet. Det är stil. Jag gillar inte att säga fashion eller mode eftersom det är väldigt uttjatat och tråkigt och säger inte ett skit. Stil är något evigt, det är inte "mode". Stil är något man har, mode existerar inte ens, iallafall inte hos mig. Visst, catwalken eller tidningar som Elle/Vogue inspirerar, men det säger mig inte: gå nu ut och köp brallor i den färgen och en tröja i den modellen. Vill jag ha gröna skor, så har jag det. Vill jag ha ett blått jävla halsband så har jag det. Är de sönderklippta levi´s shortsen ute nu? I don´t give a fuck. De tänker jag ändå bära sålänge jag tycker att det är snyggt, för det är min stil, det är jag bekväm i.
Jag tycker att man borde stryka ordet mode helt, det borde inte få existera. Ett annat ord som jag tycker borde få ersätta mode är INSPIRATION. Man kan ha inspirations tidningar med exempel på sminkningar, stilar, olika byxmodeller,tröjmodeller, tshirts ...u name it.
Har jag inte rätt?

Kommentera inlägget här

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0