someone´s gotta do it

Födelsedagsfirandet i lördags ledde till en otroligt äcklig baksmälla. Alltså var jag "sjuk" då min släkt kom hit för att fira mig. Bra mådde jag inte på hela dagen och det var inte förräns 7-8 på kvällen jag blev "frisk" igen. Men det var otroligt mysigt, dock kunde jag inte dricka något eftersom jag mådde så dåligt. Skönt att man har en släkt som tar sånt med en nypa salt och erbjuder mig lite vodka shots för att lösa upp problemet aka. baksmällan.
Jag fick i vilket fall som helst väldigt fina presenter som bestod av kläder, parfym, skor, pengar, smycken och annat trams man får på födelsedagar.
Idag har jag bara tagit det lugnt, promenerat till Frölunda med mamma och shoppat lite fint på Monki och köpt mina dröm höst-skor. Förra hösten såg jag samma modell i Whyreds skyltfönster i stockholm, sen dess kunde jag inte släppa dem. Nu är de part of my shoe collection, märket råkar dock inte vara Whyred, men de är inte mindre fina för det.
En annan rolig nyhet är att jag har bestämt mig för att börja på Chalmers, Sjöfart och Logistik och tänker bli t.ex. skeppsklarerare,skeppsmäklare eller speditör! Så är det :D
Ganska oväntat med tanke på att jag aldrig har sett Chalmers som ett alternativ och sökte dit för skojs skull. Nu har jag tackat nej till reservplatserna för sjuksköterskeprogrammet i Gbg, borås och trollhättan och tackade ja till min plats på Chalmers, dit jag blev antagen direkt! WIiiiiie! :D
Så den 17e Augusti är det campus Lindholmen jag kommer befinna mig på. Tur det, då jag förknippar Chalmers på Johanneberg med bla Hvitfeldtska eftersom de ligger så nära. Nu får man komma bort från det stället och plugga vid havet med fin utsikt och fina lokaler.
Jag har redan fått information hem i brevlådan och i första läsperioden kommer jag läsa engelska för sjöfart och logistik, sjöfartsekonomi och grundläggande lasthantering A. Tycker att det låter sjukt spännande och jag är peppad till max!!!! :D
Hur många är det liksom? Att börja plugga direkt efter gymnasiet. Jag är en av några få. But someone´s gotta do it!
Hoppas allt är bra med er. Pusssssssssss

Kommentera inlägget här

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0