Alanya 2010

Nu är vi äntligen hemma. Kom hem igår runt 16.00 och landningen var sjukt lässkig. Jag har aldrig i mitt 18 åriga liv fått uppleva en så lässkig landning. Jag som dessutom reser en hel del. Vi flög omkring i cirklar då piloten inte kunde landa och när vi väl landat fick jag tårar i ögonen, jag var rädd för mitt liv och trodde vi skulle dö.
I vilket fall som helst, vi är hemma nu och alanya resan var helt jävla sjuk. Det går att skriva en hel bok om våran vecka. Vi kom fram sent, runt 2 på natten. Hotellets läge var inte det bästa men vi upptäckte snabbt att personalen var jätte trevlig och vi kunde prata om allt möjligt med dem. Vi hade iaf en liten lägenhet med sovrum, vardagsrum och kök + balkong.
Första natten låg jag sömnlös så jag bestämde mig för att sitta på  balkongen och kedjeröka hela natten vilket jag också gjorde.
Dagen efter missade vi bussen så fick gå till stranden. Vi bodde tyvärr nära östra stranden som räknades vara lite sämre än den berömda kleopatra stranden dit vi ville.. Vid stranden låg Kleopatra Hamam där vi badade turkiskt bad. Vilket innebar att man fick sitta i en bastu gjord av marmor och sedan ligga på marmorplattor och bli skrubbade av speciella hamam handskar. Därefter blev man tvättad med skumm. Hela processen avslutades med helkroppsmassage vilket var så jäkla skönt att jag nästan fick ont i magen.
På stranden träffade vi direkt some turkish boys som var lite väl påstridiga men trevliga. Vi låg på sanden och solade och nappade direkt åt oss lite färg.
På kvällen var det förkrök på vår balkong som gällde i form av vodka, frukt och musik. Olyckligtvis blev det lite för mycket av det goda och kvällen slutade helt katastrofalt.På clubben mådde vi awesome. Beställde in en 3-liters fishbowl,dansade på baren och svingade oss ner för strippstrången. Dagen efter låg vi på stranden och spydde. Äckligaste fyllan vi varit med om och vi trodde att vi aldrig skulle må bra igen.
Efter stranden åt vi på hotellets restaurang och jag kunde inte få i mig någon mat då jag fortfarande mådde dåligt vid 17.00-tiden. Så jag fick varva med dopp i poolen under måltiden.
På kvällen hade vi förkrök i form av vin istället och bjöd över några pojkar från Örebro till vårt crib. Sedan var det utgång i vanlig ordning och för första gången besökte vi The doors, ett ställe som jag tyckte liknade ett fjortis disco med svettiga killar som stod och humpade mot tjejerna som stod där i sina tajta klänningar. Så vi begav oss till Robin Hood igen.  
Baren var vårt ställe varje kväll och vi hade så jävla roligt där uppe. Vi slapp alla sliskiga turkar och fick dansa med massa andra tjejer hur mycket vi ville. HAHAGA
Varje dag solade vi på stranden, badade i poolen, krökade på balkongen och gick ut runt midnatt.
Vårt hotell var helt bananas. Det var som Paradise Hotell. Alla kände alla, alla visste allt om alla och det hände alltid nått knasigt. Kocken var gay men bjöd ut mig på dejt. Vår finska alkis Jussi hittade alltid på nya hyss. Vi lärde känna rockarna i rum 202. Stockholmarna i rum 201. Örebroarna i 404 och de norska tjejerna i 401.
Managern på hotellet var sjukt rolig men hade många gånger PMS.

Kommentera inlägget här
Postat av: you know whooooo

YES fan va jag gillar sammanfattningen, jag flabba på mig :D lovely trip with lovely people and lovely alcohoool

2010-06-28 @ 02:12:44
Postat av: sara

hahahah, klockrent! gillart ;)

2010-07-05 @ 23:27:04
URL: http://zebranpasavannen.blogg.se/

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0