its been a long time since i had some fun!

 
Min vän Lisa är up to date med alla program och tipsade mig om Rebecca & Fionas webshow så idag tog jag mig i kragen och kollade på första avsnittet....jag säger bara en sak; way better than glamourama, kenza och tyra show och allt annat skit som finns där ute i cyberspace.
Dessa IT-girls..NOTE: inte it, som i det..utan IT som i internet, teknik osv. Gud vad jag gillar dessa tjejer. Så förbaskat snygga att jag nästan vill bli lesbisk. Ärligt talat. De bara öser nonstop. Utan mellanrum. De djar, driver en blogg, har en egen klubb på marie laveau som jag och lajs besökte förra hösten, rebecca har världens coolaste dj pojkvän adrian lux och fiona en minst lika cool carly.
Dessa tjejer finns verkligen där för att man skall se upp till dem. De blandar trash med ytlighet. De handlar kläder på myrorna men lyckas ändå se glamourösa ut. Jag tror att folk är lite för rädda att se för uppklädda ut. Folk tror att man inte blir tagen på allvar i en allt för uppklädd uppstyrsel.Men dessa tjejer lyckas verkligen att sminka sig med lösögonfransar, grönt läppstift alt. rött, ha byggklossar till skor och trasor till kläder och se sådär vardagsfina ut. Helt casual. Sedan kan de även ha smutsiga hoodies och vara söndagsbakis men med kalasmycket smink och ändå se helt fab ut!
Dessutom vill jag säga att höga skor är det kvinnligaste en tjej kan äga, förutom hår, bröst och rumpa då så klart, därför har jag börjat använda klossar till skor även till vardags och vet ni? Jag känner mig så jävla mkt finare! Det pimpar upp min vardag! Regn, sol, dimma..jag skiter i vilket..ta mig till höga skyar!
Fan, inte för att detta ska bli ett allt för ytligt inlägg men det är ju för fan hur roligt som helst att klä upp sig, inspireras av andra, mixa/matcha och känna sig fin varje jävla dag, fastän det inte är någons jävla födelsedag! Alla kan! Du kan, jag kan! Om vi bara ansträngde oss lite hade fan hela jävla sverige mått bra och folk hade inte lidit av dåligt självförtroende, depressioner och ångest!
Och ja, visst man kan ta pauser. man kan skippa masken ibland, inget fel på att visa sitt sanna, naturliga, nakna jag emellanåt. Att man har en personlig stil och gillar att experimentera med kläder och smink betyder inte att man inte visar sitt sanna jag, tvärtom man visar sin kreativa sida och sin styrka, att man faktist vågar vara sig själv och bära de kläder man själv känner sig bekväm och fin i.  
Nu gäller det att get my act together eftersom jag trots allt har blivit jämnförd med Rebecca Scheja! ROCK ON! NU kör vi! Vill ut och ösa som fan snart! Känns som det var allt för länge sedan, har bara blivit massa pubhäng den senaste tiden!  


Enjoy och avundas av att vi har träffat Rebecca och Fiona 2 gånger och öst med dem!


Kommentera inlägget här

Släng iväg några fina rader här:

Smeknamn:
Kom ihåg mig nästa gång

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress(så att jag kan besöka dig med):

Skriv fina ord här:

Trackback
RSS 2.0